سایت WolframAlpha.com یکی از موتورهای جستجو با کارایی های شگفت انگیز است که برای هر چه بیشتر آشنا شدن با این سایت مفید در ادامه به نمونه هایی از استفاده های آن اشاره می کنیم. با این توضیح که با مراجعه به صفحه اصلی سایت توضیح کاملی از امکانات آن ارائه داده می شود تا مشکلی در استفاده از ابزارهای مفید WolframAlpha نداشته باشید.


مقایسه

دو گزینه مد نظر خود را با قرار دادن کلمه VS در میان آنها در سایت جستجو کنید تا مقایسه کاملی از دو گزینه انتخابی نمایش داده شود. برای نمونه کافی است نام شرکت بنز و فراری را به ترتیب Benz vs Ferrari جستجو کنید تا مقایسه کامل دو غول صنعت اتومبیل سازی اعم از وضعیت اقتصادی، میزان تولید و حتی فناوری مورد استفاده آنها نمایش داده شود. از این امکان می توان در مقایسه انواع گزینه ها از سایت ها گرفته تا سخت افزارهای کامپیوتری و حتی شهرها استفاده کرد.

اطلاعات مرتبط با مواد غذایی

نام یک ماده غذایی را وارد کنید و سایت، اطلاعات مربوط به آن را نمایش خواهد داد. می توان همزمان نام چند ماده غذایی را وارد کرد تا ضمن نمایش اطلاعات، مقایسه ای از میزان انرژی و مواد مغذی آنها ارائه شود.

پاسخ به پرسش های ریاضی

سایت WolframAlpha گزینه ای مناسب برای حل مسائل ریاضی پیچیده است؛ مسائلی که بیشتر ماشین حساب ها از حل آن بازمی مانند. می خواهید فاکتور عبارت 12^4X+58X+4^19X-5^2X را به دست بیاورید. با افزودن کلمه Factor به ابتدای عبارت در ظرف چند ثانیه به پاسخ پرسش خود دست پیدا خواهید کرد.

یافتن مکان

با تایپ Where Am I جرییات کاملی از مکان حال حاضر شما نمایش داده می شود؛ ضمن اینکه با وارد کردن آدرس IP می توان از مکان آدرس های IP مختلف باخبر شد. این نمایش به صورت توضیحات کامل و علامت گذاری روی نقشه خواهد بود تا کاملا از جزییات مکان مطلع شوید.

جستجو در تقویم

با استفاده از امکان جستجو در تقویم می توان به تعداد روزهای باقی مانده تا یک تاریخ یا واقعه خاص دست پیدا کرد. تنها کافی است عبارت Days Until را پیش از روز مد نظر خود وارد کنید تا تعداد روزهای باقی مانده تا تاریخ مورد نظر نمایش داده شود.

ساخت کلمه عبور امن

یکی از مشکلات همه ما به دست آوردن یک کلمه عبور مناسب و امن برای حفاظت از انواع حساب های کاربری نظیر پست الکترونیکی است که به لطف WolframAlpha دیگر مشکلای در این زمینه نخواهید داشت. برای به دست آوردن یک کلمه عبور هشت رقمی امن کافی است از عبارت 8 Character Password استفاده کنید تا سایت یک کلمه عبور مناسب در اختیارتان قرار دهد.

میزان محبوبیت یک نام

قصد دارید از میزان محبوبیت نام خود و تعداد افراد همنام با خودتان باخبر شوید؛ تنها کافی است نام خود را در سایت جستجو کنید تا آماری از اطلاعات مربوط به نام خود به صورت عددی و نموداری مشاهده کنید.

تناسب اندام


عبارت Bodpy Mass Index را در کادر مخصوص جستجو تایپ کنید تا فرم مخصوص محاسبه تناسب اندام نمایش داده شود. در فرم باز شده با ورود وزن و اندازه خود، سایت به شما خواهد گفت که از تناسب اندام مناسب برخوردارید یا خیر.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط