نظرات دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با درس آشنایی با رایانه


مدرس: حسن کتابی

دانشکده: حقوق و علوم سیاسی
ترم اول سال ۱۳۹۳


ارشد حقوق اقتصادی - دانشگاه علامه طباطبایی
 
سلام استاد
روزتون بخیر

بنده برگه نظر سنجی تحویل ندادم.
شیوه برگزاری کلاس وشیوه تدریس به نظر من عالی بود ولی اگر در روزنامه دیواری ها به جای طرح سوال یا همراه با طرح سوال پاسخ را هم ارسال میکردید بهتر بود مثلا بنده ارسال کارت دعوت را از روی فایل پیوست شما یاد گرفتم. بعضی از سوالای روزنامه دیواری رو سرچ هم میکردیم پیدا نمی شد.
سوالای امتحان عالی بود.(اینکه بنده نمینونستم بنویسم دلیل بد بودنش نمیشه).زمان برگزاری کلاس زیاد بود ما سر کلاس بعدیمون با کسالت می نشستیم.
استاد شما این ترم زحمت زیادی برا اموزش ما کشیدید هم در کلاس هم ارسال ایمیل هم در معرفی و دادن نرم افزارارسال تمرین چک تمرین ها رفع اشکال و....اگرچه ما اونطور که باید و شاید عمل نکردیم اما اکثر بچه های کلاس که با هم صحبت میکردیم حقیقتا متوجه زحمات شما بودن و قلبا هم قدردان زحمات شما بودن وهمه معترف به اینکه در کلاس شما مطالب زیادی یاد گرفتیم.
اگر میشد که بخشی از مطالب رو در قالب امتحان میان ترم امتحان میگرفتید و اون بخش حذف میشد کارایی برا امتحان پایان ترم ومباحثی مثل فتوشاپ بیشتر میشد.یعنی مثلا یه امتحان نیمه ابان برگزار میشدبه عنوان میان ترم یه امتحان هم قبل از شروع فرجه ها به عنوان پایان ترم.


ارشد حقوق مالکیت فکری - دانشگاه علامه طباطبایی
 
سلام استاد

خسته نباشید
راستش من اصلا جزوه ای از کلاس نداشتم ، فقط چون کارایی که گفته بودید رو مفهومی یاد گرفته بودم برام راحت بود درک سوالاتون...فقط در مورد سوال 2 و 4 همون فایل پی دی افی که در مورد استراتژی جست و جو بمون داده بودید رو خوب خوندم
غیر از اون فقط روزنامه دیواری ها رو یه نگاه گذرا کرده بودم.

در مورد نظرسنجی هم دوست نداشتم تا قبل از نمره ها نظرمو بدم ...چون یه جورایی قبل از نمره وقتی نظر خوب بدیم شاید این حس .القاء شه که برای نمره گرفتن همچین نظری رو دادیم برای همین گذاشتم بعد از اعلام نمره ها نظرمو براتون ایمیل کنم
من حتی قبل جلسه به دوستم داشتم میگفتم حتی اگه نمرم 12 هم بشه و به زور استاد پاسم کنه بازم میگم واقعا خدا خیرش بده با این چیزا که یادمون داد.
راستش این چند وقت به همه گفتم اگه ما برای درسای تخصصیمونم استادی به دلسوزی شما داشتیمو باهامون اینقد کار میکردن و این سخت گیریای به جا رو داشتن ، شاید که نه ، حتماااااا وضعمون از اینی که هست بهتر بود.
من قبلا هم بتون گفتم که چیزایی که شما یادمون دادید برامون مثه یه آرشیو همیشه میمونه.
و شاید اگه این کلاسو نمیومدم این چیزا رو تا آخر عمرم نه یاد میگرفتم نه میرفتم دنبالش که یاد بگیرم...
این چند وقت هم خیلی از سوالای کامپیوتر دوستامو که جزو مطالبی بود که شما یادمون دادیدو به دوستام یاد دادم و گفتم دعاشو به جون استاد کامپیوترمون کنید
درسته که سخت گرفتید یکم و من هم به شخصه منکرش نمیشم که بعضی وقتا اذیت شدم سر تمرینا ولی واقعا ارزششو داشت.

بازم ممنون از زحمتایی که کشیدید.




ارشد حقوق تجارت بین الملل - دانشگاه علامه طباطبایی

باسلام خدمت شما استاد محترم
پیرو خواست شما مبنی بر اینکه نظراتمونو درباره کلاس بگیم، خواستم چند موردی رو خدمتتون عرض کنم:

اول اینکه بایت همه وقت و زحمتی که به انگیزه آشنایی و افزایش مهارتهای ما در زمینه رایانه کشیدید واقعا سپاسگذارم. شکی نیست که شما بعنوان یک استاد خوب تلاش کردید که ما از این کلاس و فرصت پیش آمده بهترین استفاده رو کرده و کلاس مفیدی رو داشته باشیم اما بنده بعنوان یکی از دانشجویان این کلاس بنظرم رسید که اگر اصلاحاتی در روند این دوره صورت بگیرد، نتیجه مطلوب تری حاصل خواهد شد.
1. اینکه در درس آشنایی با رایانه باید به رشته تحصیلی دانشجویان توجه داشت و بر اساس نیاز آنها در زمینه رایانه به آنها آموزش داد. برای مثال در مورد دانشجویان رشته حقوق نرم افزارهایی از قبیل ورد و پاورپوینت بسیار پرکاربرد است درنتیجه آموزش انها نیز برایشان بسیار مفید خواهدبود و بنظر میرسد که اگر تمرکز کلاس روی این نرم افزارها می شد رضایت دانشجویان بیشتر جلب می شد
2. آموزش نرم افزارهای تخصصی از قبیل فتوشاپ چیزی نیست که بشه در حد دو جلسه آموزش داد آنهم برای دانشجویانی که تاکنون حتی یک بار هم با این نرم افزار کار نکرده اند. درست است که آشنایی با فتوشاپ برای خود من شخصا شیرین بود و البته مفید اما با استرس زیادی همراه بود چون قرار بود در امتحان از آن سوال بشود.
بنظرم یا نباید چنین نرم افزارهایی در کلاس تدریس شود ویا اینکه نهایتا به عنوان دانش افزایی باشه و جزو منابع امتحانی نباشه.
3. برای دانشجویان ارشد که حجم کار کلاسی و تحقیقات و مقاله هاشون زیاده، بعلاوه اکثر این دانشجویان در این دوره از زندگی مشغله های کاری و زندگی هم دارند، نمیشه انتظار داشت که این تعداد تمرین در منزل را برای این درس انجام بدهند بخصوص اینکه این درس بعنوان پیش نیاز بوده و خواه ناخواه در کنار سایر دروس با ضرایب بیشتر که در معدل هم اثرگذارند، در اولویت های بعدی قرار می گیرد.
4. امتحانی هم که گرفته شد، امتحان سخت و سطح بالایی بود که خب همه نمی توانستند از پس آن بر بیایند. بعلاوه اینکه هم امتحان کتبی بود و هم عملی و هم اینکه در طول ترم هم امتحانهای کلاسی و تمرینهای در منزل داشتیم.

در مجموع می دانم که خود شما هم برای این کلاس زحمت زیادی کشیدید. طراحی تمرین هایی که می فرستادید، ایمیلهای متعدد، ارتباط پیوسته با دانشجویان و... همه و همه قطعا وقت و انرژی زیادی رو از شما گرفته که حقیقتا ارزشمند و تحسین برانکیز است. و همچنین درست است که کلاس در سطح بالایی برگزار شد وبنظر من تلاش شده بود که در شان و اندازه دانشجویان ارشد باشه منتها بنا به دلایل گفته شده، این شیوه کلاس برای دانشجویان دوره لیسانس بسیار مفیدتر و دلچسب ترخواهد بود چون وقت آزادتری دارند و در دوره مطلوب فراگیری مطالب گستره و کاربردی هستند.

در آخر شخصا از همه زحمتهای شما ممنون و سپاسگزارم
و من الله توفیق


ارشد حقوق مالکیت فکری - دانشگاه علامه طباطبایی
 

با عرض سلام و خسته نباشید فراوان

از تحمل این دانشجوی حقیر و عرض پوزش فراوان و طلب حلالیت به خاطره حرف ها وکارای نسنجیده اما بی منظور بنده حقیر سراپا تقصیر،و تشکر فراوان از سخت گیری شما زیرا به من یاد داد که متکی به خودم باشم و تلاش کنم و این که همیشه همه مسایل راحت حل نمیشود بلکه به تفکر و تلاش نیاز دارد.
من همیشه در خصوص کامپیوتر از جانب اطرافیان مورد تمسخر سرزنش قرار میگرفتم و اعتماد به نفس خودم را از دست داده بودم اما شما با نهایت بردباری و صبر روچشم پوشی از خطایم من را یاری کرده تا آنجا که تا حدی اعتماد به نفس پیدا کردم اما باز هم باید بیشتر تمرین بکنم...استاد من از شما صبر و بردباری و برخورد مناسب در خصوص حرف های بیهوده را هم یاد گرفتم و این که جواب آدم های ... را دادن درست نیست بلکه با سکوت آن ها بیشتر به اشتباهشان پی میبرند...من از شما به غیر از کامپیوتر درس زندگی هم یاد گرفتم که چقدر روی خوش تاثیری بهتری در برخوردهای روزمره و زندگی دارد...

از شما نهایت تشکر را دارم...

و طلب حلالیت میکنم



ارشد حقوق تجارت بین الملل - دانشگاه علامه طباطبایی

استاد واقعا ممنون خیلی اذیتتون کردیم چیزهای زیادی یاد گرفتیم حلالمون کنید موفق باشین


ارشد حقوق تجارت بین الملل - دانشگاه علامه طباطبایی

سلام استاد خسته نباشین
اول میخواستم بابت جدیت و پیگیری هاتون ازتون تشکر کنم.خیلی خوشحالم که کلاس ما رو جدی برگزار میکنید و یاد گیری ما براتون اهمیت داره.
....


......................- دانشگاه علامه طباطبایی
 نظر شما در رابطه با کلاس ...